Heja + hurra

Det var ju en storartad helg och jag tycker att Christina T:s öron har hört mycket bra (hennes inlägg Tack för i går). Catharina träffade en god vän som tyckte allra bäst om kören när den låg tyst-tyst bakom Carolinas diktläsning.

Det betyder: att vi sjöng så bra att tystnaden kunde få sin chans. Och att Carolinas upplägg verkligen fungerade. Och att vi gjorde ett sammanhållet program av alla de lösa sångerna. Och att förflyttningarna var precis så genomtänkta utan att bli överdrivna som jag alltid önskat när jag har sett körer framträda.

Hoppas nu bara at t vi kan finna tiden att repa in Bön inför Bergkvida, jag skulle så gärna vilja se tjärnens vatten krusa sig av våra a-a-a-a-a/Ah-Ah-Ah-Ah. Tack så länge! / Gunnar, tenor.

Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

GodMorgon!
Hoppas du får en bra dag idag!
Kramar!

2008-05-28 @ 10:11:29
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: catharina

jHej alla!
Jag träffade alltså I. på ICA, det var vackert sa hon lakoniskt. Allra vackrast var det, lade hon till med ett inåtvänt leende, när ni sjöng tyst, utan ord. (Förstår att det är fler än jag som drömmer, drömmer om duft av piano och pianissimo...)
Vid gölen hade vi vår provpublik. Mycket nöjd. Kommer på konserten i juli. Vackert, sade de. Och det hördes väldigt bra, allt gick fram, och spännande att det blev olika ljud beroende på var man satt.
Ja vilken helg. Fint med kommentarerna Christina! Tack för bilderna, Carolina, med bildtext dessutom! Jag ser också mycket fram mot nästa sjungning. Och ser med spänning fram mot instruktioner om scenkläder.
Catharina

2008-05-28 @ 10:17:23
Postat av: Sångfröken Carolina

Känns jättekul att upplägget gick hem både hos er korister och hos publiken! Det kändes bra när jag läste och kören ljöd bakom mig. Stämningsfullt, tryggt och lugnt. Tystnaden och det närliggande pianissimot är en alltför underskattad ingrediens i musiksammanhang. Men utan tystnaden hur ska vi kunna uppskatta ljudet? Och det omvända. Jag känner mig stolt över det vi gjort tillsammans och ser med förväntan fram emot BKKs fortsatta framtid!

Vad gäller kläder vid gölen formas tankar som bubblar i hjärnan. Jag återkommer med detta. Idéer emottages naturligtvis och som vanligt med glädje!

/Carolina

2008-05-28 @ 17:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0