Värsta verkstaden med Clement och Kicki

169226-77
Den idogt arbetande konstnären Clement.

Jag vet inte vad alla ni gjorde dagen innan konserten men här är vad som försiggick bakom kulisserna vad konst och bildspel anbelangar.
Alla Clements bilder skulle sättas bakom glas och i ram.
Hela hans bostad hade omvandlats till en konstnärsverkstad, i sovrummet hängde brädor på ett snöre, dessa målades av Clements vän Andreas som under dagens lopp ibland "bröt ut i sång" eller snarare "märkliga ljud"  vilket fick mig att  fundera på om det var så hälsosamt att han var instängd i det där lilla rummet så länge tillsammans med färgburken (fast färgen var visst vattenbaserad.........).
Vid ett tillfälle råkade han också välta ur färgen ur burken!!!!

169226-73169226-74
utställning i köket                                    kicki i arbete

Det arbetades verkligen hela dagen mina fingertoppar är fortfarande mycket ömma och naglarna blir nog aldrig vad de varit.
Bilder och glas skulle "i och ur" och små "rackans" krokar skulle spikas på tavelramarna.
Naturligtvis var spikarna för långa (varför ska något vara enkelt!!!) detta medförde att alla spikar måste "knipsas av",  DET VAR INTE LÄTT!!!!!!!!!!!  Flera olika slags tänger och tekniker fick prövas (det blev aldrig "lätt"). 

169226-76169226-75
Pojkar blir aldrig för gamla för att bygga koja

Clement han arbetade idogt med sitt bildspel,  naturligtvis "strulade" det och han fick företa sig åtminstonde en cyckeltur för att lösa något av problemen.
Lådor fick konstrueras för att passa för ändamålet, mat skulle fixas, man behöver ju äta lite ibland,  vi var inte så bra på just detta under dessa två dagar,  men Clements uppfinningsrikedom var det inget fel på  (jag är vegan).
När vi till slut (klockan var i alla fall efter midnatt) satt på spårvagnen in till stan för att hämta bilen då var vi trötta,  men Clement var nog tröttast (han vann den "tävlingen".)
Jag fick sova ca 4 timmar men Clement han sov inte alls han utan fortsatte arbeta idogt  hela natten.
Ja detta var vad som hände under lördagen i "konstnärsverkstaden",  fortsättning följer i nästa inlägg...................... 
Hälsningar "allt i allo" Kicki
  

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack för slitet ni har lagt ner. Jag anar mig till att ni inemellan har haft roligt också!

Jag förstår inte hur Clement bär sig åt. Om jag inte får sova så mår jag som jag tror en knarkare gör om han inte får sin fix. Clement har ju mer eller mindre varit utan sömn hela den senaste veckan. Det är inte bara det min kropp mår dåligt och huvudet inte kan tänka när jag själv har sömnbrist - utan hela livsupplevelsen blir dyster och eländig. Huu...

2007-01-31 @ 00:15:39
Postat av: Carolina

Jösses vad ni har arbetat!! Mer eller mindre utan mat och sömn dessutom! Jag håller med Daniel - får jag inte sova "mår jag som jag tror en knarkare gör om han inte får sin fix"!! Clement sjöng ju dessutom dagen efter! Han är tenor. Jag är sopran och får jag för lite sömn blir jag per omgående alt. Jobbigt om man är kontrakterad att sjunga just sopran... Hur gick det egentligen för Clement i kören? Att han inte svimmade!!

Ser med spänning fram emot nästa inlägg!! Det är så roligt att få veta hur någon annan upplevde samma sak som man själv varit med om!

2007-01-31 @ 00:27:42
URL: http://filurlina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0