Vilken härlig dag!

16 september 2006

Det har verkligen varit en låååång dag idag!!! Kl halv 9 på morgonen fyllde vi bilen med korister och åkte från Göteborg till Kville i Norra Bohuslän för att repetera med nystartade Bohusläns Kammarkör. Vi jobbade med sångteknik och sjöng musik från senrenässansen från strax efter 10 fram till kl 16. Jag tror inte det var många hjärnceller vakna när vi slog ihop notböckerna... Och de som ännu inte hade tacklat av fortsatte sjunga minst en timma till.

169226-1

Jag justerade kameran, satte den på självutlösning och rusade bak och poserade. Vi kom med allihop!! Uppe från vänster: Kent, Patrik, Gabriel (på Patriks rygg), Andreas, jag, Clement och Lena. Nere från vänster: Maja, Karolina, Karin, Daniel, Cecilia, Monica och Josefine.

169226-2

Vi fyllde bilen igen och drog vidare till Boviken för lite återupplivning av ovan nämnda hjärnceller. Vilket fantastiskt ställe det är!!! Jag vet inget annat ställe i hela Sverige som jag tycker slår Boviken en varm, lugn höstkväll som denna. Som extra bonus kom en putt-putt-båt förbi och spred atmosfär. Vad mer kan man önska??

169226-3

Det skulle kanske vara fika i kvällsolen på en kal bohusgranitklippa med putt-putt-båt då... Clement, Daniel, Lena och Josefine hugger in.

169226-6

Lena tyckte det var illa att hon inte hade med sig badkläder. Hon ville ju så gärna bada!!! Vi såg flera andra plaska i plurret. Inte illa den 16 september!

169226-7

Josefine hittade en vit fläck på berget. Är det måsskit eller salt måntro?? Bäst att smaka... Salt blev utsalget till slut. Men har inte måsskit också lite sälta då?

169226-4

Clement hittade sjöstjärnebäbisar.

Ja, vilken härlig dag!!
Tack för det alla goa korister!

Hälsningar,
Sångfröken Carolina

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag gillar din presentation av dagen! Ganska mycket innehåll, när man tänker efter. Jag var med! Jag var så trött efter repet bara så jag inte begrep mycket. Men hem kom vi ju:)
Jag känner att det är ett hedersuppdrag att musicera en massa trevliga och duktiga människor och säga att de skall göra si och göra så i många timmar av dyrbar koncentrerad fritid. Resultatet blir ju också bättre och bättre hela tiden och det är väldigt tillfredställande. Tack, alla!

2007-01-14 @ 23:37:16
Postat av: Carolina

Jag håller med Daniel - tack alla!!

2007-01-14 @ 23:37:30
URL: http://filurlina.blogg.se
Postat av: Tina

Låter som en händelserik dag, jättehärliga bilder!!

2007-01-14 @ 23:38:01
Postat av: Hjälpredan Anna

Ååååh, vilken trevlig blogg! Man kan inte annat än bli helt överväldigad av körsången och Clements bilder - vilken symbios, så vackert! Som smålänning är det en annan reflektion som smyger sig in...allt detta får allmänheten ta del av helt gratis!!! Kyrkan borde vara proppfull, så full att den siste åhöraren får tryckas in med skohorn.
Kul att Clement fick sälja lite tavlor. Det var mycket roligt att få vara med på ett hörn och rigga utställningen. Kicki är en fantastiskt entusiastisk och positiv människa, en fröjd att arbeta tillsammans med! Musikunderhållningen till arbetet under eftermiddagen blev något annat än skval-radio, minsann. Vi fick ståpäls flera gånger! Tack för miraklet i Skara!

2007-01-30 @ 00:05:46
Postat av: Carolina

Hej Anna! Jag flyttade din kommentar till "Skara i bilder enligt sångfröken Carolina" så de andra koristerna inte missar den fina kommentaren. Hoppas du inte blir ledsen för det!

2007-01-30 @ 00:16:12
URL: http://filurlina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0