Slutspurten inför Skara Domkyrka

Imorgon smäller det! Då åker Bohusläns Kammarkör på turné till Skara och sjunger Himlarnas Harmoni i Domkyrkan! Inte illa pinkat för en alldeles nykläckt kör, eller hur?!

Idag slipade vi på programmet. Här är vi:

169226-37
Radek, Tomasz, Erland, Patrik och Per.

169226-39
Andreas, Kent, Radek, Tomasz och Erland.

169226-40
Cecilia, Josefine, Carina, Monica, Karolina, Carolina och Andreas.

169226-30169226-35
Daniel repeterar oss och Per läser på om en körfestival.

169226-33169226-29
Patrik demonstrerar hur man häller upp en redig portion med soppa och frallorna väntar på att bli uppätna.

Man blir ju så oerhört hungrig när man jobbar koncentrerat i flera timmar. Då är det en välsignelse att bara kunna gå rakt ut i köket och ta till sig av den färdiglagade maten! Tack, Erland, för lök- och morotssoppan! Den var jättegod!

169226-36
Några av oss skyndade ut och rushade runt kyrkan ett varv...

Det var fint och klart väder idag också. Det var ju trevligt och bra. Men vi skulle ju vara inne hela dagen! En snabb promenad runt kyrkan blev det åtminstone för några av oss.

169226-34
...medan andra samlade energi på annat sätt.

169226-32
Erland, Patrik och Karolina i relaxhörnan.

169226-31
Daniels plötsliga självporträtt.

Mitt under brinnande rep fick Daniel syn på kameran och mindes att han blivit manad att ta några kort då och då till bloggen. Lydig som han är avbröt han sig själv och tog en överraskningsbild - på sig själv. "Ur körens perspektiv liksom" som han uttryckte det. Daniel har många hyss för sig som bidrar till den allmäna munterheten! : )

Hälsningar,
Sångfröken Carolina

Kommentarer
Postat av: Daniel

Idag var det jätteroligt! Eftersom instuderingen var bakom oss så kunde vi ägna oss åt att skapa musik och fila på olika finesser. Vi har fått arbeta ifred med det hela dagen liksom. Jag känner mig som en tandläkare som äntligen fått borra i alla tänderna och sedan dra ut dem på min patient innan han fick gå hem... ;)

2007-01-27 @ 23:07:02
Postat av: Carolina

Ha ha ha! Daniel, DET var en liknelse som ilade litegrann... Men jag håller med om att det var jättekul idag och att det till största delen berodde på att vi kunde jobba med MUSIKEN idag! Wehoo!

2007-01-27 @ 23:13:05
URL: http://filurlina.blogg.se
Postat av: Kicki

Det var det värsta Daniel, vad GÖR ni egentligen på dessa rep man kam ju undra.
Jag har på uppdrag från "högsta ort" skaffat "bildbevis" på Clements dag, tyvärr är dessa bilder ej ännu i min ägo men förhadlingar med "föremålet själv" pågår (han började att "fota" själv till slut........ när han inte "byggde "kojor" och annat....)Jag har i alla fall haft roligt........
Ni får sjunga "omgivna av vädigt fina bilder, jag ser fram emot att få se och höra "hela paketet" i morgon.
Nu ska jag gå och lägga mig god natt.
Kram kicki

2007-01-28 @ 01:09:00
URL: http://grodanbollllll.blogg.se
Postat av: Kicki

Kam man undra eller kan man undra nu var det släktskapet med Kungen som gjorde sig påmint igen eller är jag bara så förbenat trött......eller är det för att jag har umgåts med Clement hela dagen snart vet jag inte själv vem som är anden eller Anden det kanske är ankor allihop................ LÄR DIG SKRIVA RÄTT MÄNNISKA säger jag HÖGT till mig sjäv.
Kram igen.

2007-01-28 @ 01:15:23
URL: http://grodanbollllll.blogg.se
Postat av: Erland

Mina skridskokamrater rapporterade på fredagen om makalösa isar runt hela Bohuslän. De skulle på utfärd under lördagen.Och jag som bara längtat efter att ge mig ut efter denna bedrövliga vinter.
Jag trodde inte det fanns något som kunde vara en större njutning att med kompisar ge sig ut på råmade glanskis . Att Daniel och Carolina kunde öveträffa denna upplevelse är det största betyg jag kan ge.
Jag lärde mig massor, ni tar in pedagogska idéer på ett makalöst sätt i nästan varje moment. Och era fyndiga metaforer och dessutom allt på engelska. Som sagt jag trodde inte att det fanns något som kunde överträffa kärnis på Kornsjöarna men nu vet jag.
Erland

2007-01-28 @ 08:28:26
Postat av: Carolina

Kicki: Vi ser alla fram emot rapporten från konstnärsverkstaden!!!

Erland: Wow! Tack! Vad roligt att du var så nöjd! Vi tyckte också det var jättekul! Och att dela det med så många goa människor är ju fantastiskt i sig! = )

2007-01-28 @ 09:52:04
URL: http://filurlina.blogg.se
Postat av: Daniel

Erland: Jag bockar och bugar mig! Roligt att du själv är med och dessutom tack för den goda soppan!

2007-01-28 @ 09:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0